Zwangerschapsyoga

Zwangerschapsyoga is een geweldige ervaring voor iedere vrouw!
Juist tijdens een zwangerschap is het belangrijk om goed voor jezelf te zorgen. Door ontspanning, maar ook met de juiste inspanning. Zwangerschapsyoga biedt oefeningen die je spieren sterker en soepeler te maken. Hierbij is er vooral aandacht voor die lichaamsdelen die nu extra worden belast: de rug, het bekken en de benen.

Een goede conditie van lichaam en geest vormt de beste voorbereiding op de komende geboorte. Door met yoga regelmatig tijd voor jezelf vrij te maken kun je de zwangerschap en de bevalling bewuster en meer ontspannen beleven. Bovendien leer je tijdens de lessen speciale ademhalingstechnieken om de weeën op te vangen.

Praktisch

De lessen worden gegeven vanaf 16 weken zwangerschap tot aan de bevalling. Je kunt elk moment instappen, maar het is raadzaam zo vroeg mogelijk met de cursus te beginnen.
Er worden 3 thema’s behandeld, om alle thema’s te doorlopen is het aanbevolen de lessen min. 12 weken aaneengesloten te volgen. Na deze 12 lessen is het mogelijk om losse lessen tot aan de bevalling te volgen. Ben je verder in je zwangerschap en kun je de 12 lessen niet meer volgen, dan kijken we hoeveel lessen voor jou geschikt zijn.

Partnerles

Een keer per maand is er gelegenheid voor je partner (of een ander die bij je bevalling aanwezig zal zijn) om deel te nemen aan een les. Dan wordt gekeken hoe je tijdens de bevalling het best ondersteund kunt worden. Er is aandacht voor massage- en ademhalingsoefeningen en voor (bevallings)houdingen.

De lessen worden gegeven op :

zaterdagochtend            09.30 tot 10.45
Docent: Alexandra Bakker