Yin Yoga

“Je gebruikt je lichaam niet om in een houding te komen,
maar je gebruikt de houding om je lichaam beter te voelen.”

Yin Yoga een héérlijke manier om te vertragen, om diep in je lichaam af te dalen. Om te verstillen, te ademen en te voelen. Tijdens de Yin Yogales blijven we langer in een houding (3 tot 5 minuten), zodat je tijd hebt om je spieren volledig te ontspannen. Waar het bij de meeste sporten gaat om het versterken of activeren van de spieren, gaat het bij de Yin Yoga juist om het ontspannen van de spieren. Je gaat met je aandacht naar binnen, naar die gebieden in jouw lichaam die om aandacht vragen. Je hebt tijd om je grenzen te verkennen en te verleggen en je bindweefsel op rek te brengen.

Het is niet de spierkracht die ons fit maakt, maar de flexibiliteit van de gewrichten en het bindweefsel. Yin Yoga is dé manier om bindweefsel en gewrichten te herstellen en versterken. Tijdens de Yin Yogales blijven we langer in een houding (3 tot 5 minuten), zodat je tijd hebt om je spieren volledig te ontspannen. Waar het bij de meeste sporten gaat om het versterken of activeren van de spieren, gaat het bij de Yin Yoga juist om het ontspannen van de spieren.

Waarom Yin Yoga?

Yin Yoga is een uitdaging! Je wordt uitgenodigd om diep te ontspannen; lichamelijk, maar ook geestelijk. Doordat je langer ontspant in een houding leer je om met je aandacht naar binnen te keren. Je gewaar te worden van je lichaam, je adem en je gevoelens. Je maakt kennis met de diep stimulerende, kalmerende en meditatieve werking van Yin Yoga.

Wat levert het mij op?

De focus ligt op het soepeler maken van je bindweefsel (fascia, banden en pezen) en gewrichten. Het is een zeer geschikte vorm van yoga voor mensen die veel Yang hebben in het dagelijkse leven. Yin Yoga is een ideale aanvulling op alle andere meer dynamische vormen van yoga en sport. Het zorgt voor een flexibeler, bewegelijker en uiteindelijk een sterker lichaam.

  • ontspanning
  • flexibeler lichaam
  • meer energie
  • minder fysieke klachten
  • minder stress
  • beter slapen
Wat deelnemers zeggen

Nicole

De Yin yogalessen zijn fijn en met aandacht

Puk

Al 12 jaar volg ik Yogalessen bij Yoga bij het Park. Na elke les voel ik me 10cm langer. Alles zit los, mijn lijf heeft het echt nodig.

Ellen

De Yin Yogalessen zijn prettig en ontspannen. Na de les ervaar elke week weer een diepe ontspanning in mijn lichaam.

Nathalie

Op je matje, in de sfeervolle studio kom je heerlijk bij van een drukke werkdag Een aanrader!

Gerlant

De fijnste yogaplek van Utrecht! Door verhuizingen heb ik twee keer afscheid genomen van Yoga bij het park, en beide keren ben ik weer teruggekomen nadat ik meerdere andere yogascholen in Utrecht had geprobeerd. De kleinschaligheid, het persoonlijke en de prettige lessen van Dolores vind ik grote pluspunten t.o.v. andere yogascholen die soms meer aanvoelen als sportscholen vanwege een te uitgebreid rooster, volle zalen en vele verschillende gezichten, zowel in als voor de groep. Dus ook al...

Silke

Yoga bij het Park Utrecht is een yogastudio met een ontspannen sfeer en persoonlijke aandacht van de zeer kundige yogadocentes!

Martine

De yogalessen bij Yoga bij het Park zijn heel fijn. Het is met een kleine groep, met veel aandacht en rust.

Yldou

Bij Yoga bij het Park kwam ik meteen thuis. Dolores is een enorm fijne betrokken en positieve vrouw. Ze begeleid je goed bij de fysieke oefeningen, maar neemt ook de ruimte voor bewustwording. De groepen zijn niet te groot, waardoor iedereen genoeg aandacht en ruimte krijgt.

Pascal

Yoga hij het park is een prettig plek om te zijn. Je voelt je welkom en je mag zijn zoals je bent. Geen oordeel, geen hippe toestanden tussen meiden in topjes, maar gewoon zoals je bent. Bewegen en ontspannen. Dolores geeft goede tips en uitleg. Wanneer je een beweging niet kunt maken, biedt ze een alternatief. Na elk uur kwam ik totaal ontspannen en blij weer thuis.